Thursday, November 25, 2010

Explorace versi tekak

sejak-sejak explorace popular, aku taw ramai giler manusia ble ade kem waja diri, ke kecemerlangan ke buat mende yg sama. dulu2 ade jugak. tapinye bila da glemer makin la semngat fasilitator program tu nk buat. 

aku ditugaskan untuk jawatan ape eh. skang ni aku lupe. oleh kerana itu, aku kene g kursus kepimpinan kat Dusun Eco Resort. ko igt aku suka nk g? hampeh. tp sbb hormatkan seseorg dan malas buat hal, aku pegi ok. kt sane bese la da besar2 mane nk dgr ckp org tambah2 setakat sebaya. boring babe. 
4 hari aku kene pegi mende tu. hampeh giler. tp aku pegi. then ade la explorace. taw x persimpangan bentong? ye dak2 aku diturunkan situ. dak grup aku, (aku, zira, cha'a. bes, sham, 2 org si polan). aku xigt nama die. wt da haih.

dari simpang masuk bentong sampai masuk 1 kampung. kami dpt duit poket naek bas sume. yer . 'Explorace' adalah satu game yang kene jd nombor satu. aku mesti la nk no 1. tp sbb de mamat cool. die ty aku ' ko nk no 1 pasai pa? hahahha. ye betol gak bkn dpt rm100 000 pn.

ye kami menjadi sejarah, sbb jd  grup paling lambat bergerak. kami jalan2 sambil bergurau. umpama makan angin di tepi pantai. (aku anggap mcm tu) biarpun hakikatnye kteorg kene ikut tepi jalan raya sepjg masa. nk taw lmbat ke tidak kami ni. ye bila sampai 1 checkpoint, selesai task tu, Penjaga check point akan jalan2 bersama kami untuk ke destinasi seterusnya. ye sbb kami last sekali,  
ye ade 5 checkpoint, so ade 10 org akn bersama2 kami. sbb 1 checkpoint 2 org jaga. hebat kan? hahaha.

tapi walau grup aku mcm tu( biar lambat asal selamat adelah motto grup aku) kami akhirnya beroleh semgt juang yg tinggi dikala last checkpoint. dia bagi buah kelapa tua. pastu soh kupas ngan ape2 je. GILA. tp time tu aku ngan grup ke2 last sama2 sampai. time ni semangat gila teamate aku kupas kelapa. time tu motto grup kami tinggalkn sebentar. 

ye kami adalah Champion. dpt no 4 dari 5 grup. berita itu lg hebat dari grup 1st yg sampai. sbb dorg sampai pn still kene tgu kami didlam bas. ye dat 1 of the gila sengal momen dalam hidup ok. err kalau ade sape2 handle explorace jadi mcm ni , terima lah seadanya.. hahhaha.

p/s: aku da igt jwtn aku naib bendahari, aku xtaw pe mende aku wt smpi la aku abes degree ni. haha. b


2 comments:

  1. Semangat berpasukan penting dlm mana2 kerja. Janji kerja siap ;)

    ReplyDelete
  2. luv dat moment... huh sgt rileks kan..hahahha

    ReplyDelete