Monday, December 20, 2010

Army Food

army atau dalam bahasa melayunya  tentera. Okey. Ceritanya bermula kerana adik kepada akak ipar aku seorang tentera. Nak dijadikan cerita Khamis lepas dia datang. dan dia bawak makanan-makanan yang dimakan oleh tentera. biskut, pulut hitam, dan juga beras yang mereka gunakan jika ada latihan dalam hutan

pertamanya biskutnye. tiada rasa. sedap lagi biskut tawar dan biskut meri.aku sangat-sangat bersyukur. tp yg paling rare huh. si pd(adik kepada akak iparku) ni soh baling biskut tu kedinding. then magic things happen. xpecah pn. hebat dude biskut tu.

ke2 aku rase bubur pulut hitam. sangat2 manis. tapi sebab pulut hitam ni ready made. so leh imagine tak orang-orang yg xsuka makan manis sangat . siksa juga ya.

ke 3. err baru beli beras jasmine. bila masak nasi ia agak keras, then aku ngan akak ipar aku agak bising. lalu pd bersuara. beras tentera tu lagi keras. lalu aku teros diam. akak ipar aku pn sama.

p/s: padan muka dua-dua. bersyukur la. gamba nanti la aku upload.  hehehe. patut menghargai kesusahan mereka.

No comments:

Post a Comment